GDD چیست؟
GDD چیست؟
یک مدرک پیاده سازی بازی، که اکثر زمان ها تحت عنوان GDD شناخته میشود، یک گواهی داخلی ظریف میباشد که جنبههای مختلفی از پیاده سازی و بسط یک بازی ویدیویی را پوشش میدهد. مقصود اساسی، توضیح دیدهانداز اساسی پروژه و همینطور انتخاب دامنه و ارائه دستور کارهایی میباشد که مجموعه قادر است در طی پیشرفت به آنها طراحی اپلیکیشن در مشهد مراجعه نماید.
اصلی میباشد به حافظه داشته باشید که اشخاص متعددی از حرفههای گوناگون ممکن میباشد به GDD مراجعه نمایند؛ از آرتیست ها و دولوپرها گرفته تا حتی قسمت های مارکتینگ.
بدین ترتیب ساختوساز سندی که فهم و شعور آن برای همگی آسوده باشد، حقیقتاً اساسی میباشد.
اما، هر بازی یک دسته پیشرفت والا ندارد؛ بعضی از عنا وین به طور کاملً به وسیله توسعه و گسترشدهندگان انفرادی ساخته می گردند. ولی حتی یک پیشرفتدهنده انفرادی نیز ممکن میباشد GDD را برای ورژن های آتی خویش نیاز داشته باشد؛ که متوجه گردد چه اتفاقاتی در پروژه و با چه الگوریتم هایی طراحی گردیدهاست.
معمولا مشمول چه نوع محتواهایی میباشند؟
GDDها می توانند دربرگیرنده هر نوع محتوای مربوط به بازی باشند؛ برای مثال متن، طرحهای مفهومی، ویدیوها، منابع موسیقی، عکسها و حتی مثالهای اول یا این که دموهای در درحال حاضر فعالیت.
هیچ رسمی راجع به آنچه می توانید یا این که نمیتوانید بگنجانید نیست، به این ترتیب روی چیزهایی تمرکز فرمایید که در حین پروسه توسعه و گسترش برای اشخاص اثرگذار و مرتبط باشند.
همینطور اساسی میباشد که چیزی بیش تر از جزئیات برای گروههای پیاده سازی و بسط اضافه نمایید. یک GDD بایستی مشتمل بر اطلاعاتی راجعبه استفاده کننده متبوع، گیمپلی، شخصیتها، قصه، رابط کاربری و مورد ها دیگر باشد.
(پس با اعتنا به توضیحات از اینجا به آنگاه ما در ارتباط با اصول تایپ کردن یک GDD سخن خوا هیم کرد؛ و بقیه سندها بازی میتوانند با همین استانداردها نوشته شوند.)
پوسته تایپ کردن GDD و قسمت های متفاوت آن
هیچ نحوه واحد و آیتم توافقی برای تهیه و تنظیم مدرک پیاده سازی بازی نیست؛ چون هیچ دو بازی یکسان نیستند.
هر GDD می بایست ملزومات بازیای را که ارائه می دهد، برآورده نماید، براین اساس هیچ الگوی واحدی نیست که نیازهای هر بازی را برآورده نماید.
با این اوصاف، یکسری پیشنهاد وجود دارااست که اکثر طراحان بازی هنگام ساخت و ساز الگوی GDD در حیث میگیرند.
در حالی که هر پروژه گوناگون میباشد، بایستی مفاد تحت را در گواهی پیاده سازی بازی خویش نظر نمائید:
هدف ها کلی پروژه
شخصیت ها و نقش آنان در بازی
روایت و دنیای بازی
لول طراحی صفحه بازی، مکانیک و گیمپلی
اقتصاد و صورت کسب درآمد بازی
آرت استایل
بازی ها و الگورهای رفرنس
پلتفرم و مارکت مقصود
و حتی توضیحات خیلی کلی از رابط کاربری
و ولی پوسته کلی
بدیهی و مختصر بنویسید
هیچ کس نمی خواهد سه جمله بخواند در حالی که یک گزاره میتواند فعالیت را آحاد نماید؛ به این ترتیب داده ها را در GDD ظریف البته مختصر نگه دارید.
GDD بایستی قابل دسترس باشد
مهم ترین چیز این میباشد که اشخاص بتوانند آنچه را که نیاز داراهستند در گواهی شما پیدا نمایند.
محتوای خویش را به خیر ساختار دهید، با قسمتها و عنا وین بدیهی.
به کارگیری از ابزارهای بصری و نمودارها
از فلوچارتها برای نشانه دادن مکانیک بازی، از کانسپت آرت برای جابجایی مدل بصری و از وایرفریمها برای رسم طرحبندی رابط کاربری به کارگیری نمایید.
این عنصرها بصری میتوانند ایدهها را مؤثرتر از یک متن به تنهایی منتقل نمایند.
برای هر سیستم بازی مهم، دستکم یک اکران بصری را در لحاظ بگیرید. این میتواند یک فلوچارت، ماکت یا این که حتی یک طرح سریع باشد.
برای مثال، در حالتیکه در اکنون تعریف یک سیستم ایجاد میباشید، یک فلوچارت که نشانه میدهد به چه شکل منابع گوناگون برای ساخت گزینهها مخلوط میشوند، قادر است بسیار شهودیخیس از گزارههای متنی باشد.
به صورت شبیه، یک طرح اول از طرحبندی رابط کاربری بازی شما می تواند به دسته پیاده سازی شما یک نقطه استارت پرنور بدهد، حتی در صورتیکه طرح پایانی نباشد.
به حافظه داشته باشید، این تصاویر نیازی به پالیش و ورژن ی فوق العاده تمیزی ندارند؛ حتی نمودارهای بی آلایش نیز میتوانند شعور را به معیار قابل توجهی ارتقا دهند.