مطالعه و تحقیق بازار دومین مرحله در پیاده سازی نرم افزار م
بازرسی و تحقیق بازار
مطالعه و تحقیق بازار دومین مرحله در پیاده سازی نرم افزار میباشد که می بایست پیش از پیاده سازی و توسعه و گسترش یک نرم افزار صورت بپذیرد. این بازرسی به شما امداد مینماید تا فهم یدهها و نکات مهمی راجعبه بازار جان دار، رقبا، نیازهای یوزرها و مجالهای پیش روی شما حصول طراحی اپلیکیشن در مشهد فرمایید.
در حال حاضر بایستی بفهمیم که آیا مشکلی که نرمافزار شما حل می نماید به وسیله نرم افزار های دیگر حل میشود یا این که نه؟!
در صورتیکه اپلیکیشن های دیگری را در نرمافزار استورها میبینید که پیش از اینً به عبارتی نقص را که اپ شما اعمال میدهد برطرف می نمایند، نا آرزو نشوید. به حافظه داشته باشید که پیش از اینً این نکته را بیان کردیم، هیچ ایده بسیار جدیدی نیست و مدام جایی برای گسترش وجود داراست.
در واقع وجود یک نرم افزار شبیه میتواند حادثه خیر باشد چون به شما میگوید که ایده شما قابل انجام میباشد و نیاز حقیقی و واقعی به آن وجود دارااست. به همین ادله میباشد که رقابت وجود داراست! نکته کلیدی این میباشد که کشف نمایید که چقدر این نیاز به وسیله بقیه نرمافزار های جان دار برآورده گردیده است.
ممکن میباشد این نرم افزارها کهن باشند یا این که برنامه نویس ها نرم افزار بهروزرسانی آنها را متوقف کرده باشند، یا این که شاید هیچ یک از آن ها به چیزی که کاربر حقیقتاً نیاز داراست پاسخگو ندهد. در ذیل به فرایند و جنبههای اساسی رسیدگی بازار در پیاده سازی نرم افزار می پردازیم:
Ξ انتخاب مقصود و زمینه رسیدگی: آغاز بایستی مشخص و معلوم نمایید که دقیقاً چه چیزی را میخواهید نظارت نمایید. آیا در پی دانستن نیازهای یوزرها می باشید یا این که میخواهید رقبا را آیتم رسیدگی قرار دهید؟
Ξ شناسایی رقبا: معلوم نمایید که چه نرم افزارها یا این که کمپانیهایی با مال یا این که سرویس مشابهی وجود دارا هستند. از نرم افزارهایی که در مغازهها مو جود میباشند، بهره برداری فرمائید.
Ξ تجزیه و محاسبه رقبا: تحقیق فرمائید که رقبا چه خصوصیتهایی ارائه می دهند، یوزرها از آن ها چه بازخوردی داراهستند و چه نقاط قوت و ضعفی داراهستند.
Ξ پژوهش بازخوردهای یوزرها: نظرها و بازخوردهای یوزرها به نرم افزارهای شبیه قادر است منبع بی نیاز از داده ها باشد. این نظرها می تواند نکات مثبت و منفی جان دار در بازار را به شما نشانه دهد.
Ξ مصاحبه با یوزرها غرض: رای زنی یا این که نظرسنجی با تیمهای خرد از یوزرها می تواند به شما شعور بهتری از نیازها، خطاها و ترجیحات آنها بدهد.
Ξ تحقیق ترندها و داده های عددی بازار: از منابع مختلفی مانند گزارشات صنعتی یا این که پژوهش ها بازار استعمال نمایید تا فهمیدههای مفیدی در باب حالت بازار و جهتهای آتی آن استخراج فرمایید.
Ξ تشخیص مجالها: با ادغام داده ها به دست آمده از رقبا، بازخوردهای یوزرها و ترندهای بازار، زمانهایی را شناسایی نمایید که میتوانید در نرم افزار خویش گزینه دقت قرار دهید.
Ξ ارزیابی SWOT (قوتها، ضعفها، مجالها و تهدید ها): این آنالیز به شما امداد مینماید تا یک روئت کرد عظیم نسبت به حالت خویش در بازار داشته باشید.
با اعمال یک رسیدگی ظریف و کامل بازار، شما می توانید با اعتقاد و باور بیشتری و با داده ها کافی وارد روند پیاده سازی و پیشرفت نرم افزار گردید. این داده ها میتواند به شما یاری دهد تا مال بهتری ارائه دهید و از خطاهای متداول پرهیز کنید.