x تبلیغات
مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن در مشهد

چه وقتی از C و C++ برای بسط اندروید به کار گیری کنیم؟

 

 
چه وقتی از C و C++ برای بسط اندروید به کار گیری کنیم؟
 
پیشرفت بازی‌های با کارایی بالا و گرافیک هنگفت .
نرم افزار‌هایی که نیاز به پردازش داده‌های هنگفت ، محاسبات غامض یا این که  طراحی اپلیکیشن در مشهد الگوریتم‌های خاص دارا هستند.
نرم افزار‌هایی که بایستی با طاقت فرسا‌افزار خاصی تعامل داشته باشند.
زمانی که میخواهید از کتابخانه‌های C یا این که C++ جانور به کار گیری نمائید.
گسترش موتورهای بازی یا این که کادر‌ورک‌های گرافیکی.
کلاً، به کار گیری از C و C++ در توسعه و گسترش اندروید یک آیتم قوی برای کسب به کارایی بالا و در دست گرفتن بیشتر میباشد، البته مستلزم تخصص و توجه بیشتری میباشد. برای اکثر نرم افزار‌های تجاری که تمرکز مهم آنان بر رابط کاربری و منطق تجاری میباشد، جاوا یا این که کاتلین معمولاً تعیین‌های کارآمدتری می باشند. با این هم اکنون، برای مورد ها خاص که تلاش حیاتی میباشد، C و C++ از روش NDK یا این که قاب‌ورک‌های چندسکویی میتوانند بسیار با ارزش باشند.
 
اپ نویسی اندروید با به کارگیری از B4A (Basic4Android)
 
B4A (Basic4Android) یک دور و بر پیشرفت یک دست (IDE) میباشد که به شما قابلیت میدهد تخت گاز و به سادگی اپ‌های کاربردی ساکن (native) برای سیستم دلیل اندروید ساخت و ساز فرمایید. در واقع، B4A یک ابزار گسترش سریع اپ‌های کاربردی (RAD) برای اندروید به حساب می آید.
 
فکر کنید می خواهید یک اپلیکیشن اندرویدی بسازید. به صورت سنتی، برای این شغل می بایست از گویش جاوا یا این که کاتلین و گوشه و کنار توسعه و گسترش اندروید استودیو به کارگیری نمایید که ممکن میباشد برای افرادی که با این گویش‌ها شناخت ندارند، یه خرده بغرنج و مجال‌بر باشد. B4A تحت عنوان یک معمولی ترین لهجه اپ نویسی اندروید این ابهام را کاهش میدهد و با به کار گیری از یک گویش نرم‌افزار‌نویسی مشابه به Visual Basic، مراحل بسط را بسیار معمولی‌خیس می‌نماید.
 
B4A زبانی بر اساس شیءگرا و اتفاق افتاد شالوده و لهجه جایگزینی برای اپ‌نویسی با جاوا میباشد. این گویش گرچه بسیار به زبانهای ویژوال بیسیک و ویژوال بیسیک دات نت همانندی داراست البته در نوع خویش زبانی تازه و جدا از ویژوال بیسیک میباشد. B4A مشمول یک طراح بصری میباشد که پروسه تشکیل داد رابط‌های کاربری را که تلفن‌ها و رایانه‌های لوحی را با اندازه ورقه اکران گوناگون مقصود قرار میدهد معمولی می‌نماید. نرم‌افزار‌های ایجاد گردیده در‌این پلتفرم را می‌اقتدار در مشابه‌سازهای اندروید (همانند بلواستکس) یا این که در دستگاه‌های حقیقی و واقعی اندروید با به کار گیری از Android Debug Bridge و نرم افزار B4A Bridge تست کرد.
 
خصوصیت‌های کلیدی B4A:
 
لهجه نرم‌افزار‌نویسی بی آلایش و آشنا: گویش B4A بسیار مشابه به Visual Basic میباشد. در شرایطی که با گویش‌های خانواده بیسیک شناخت دارید، به راحتی میتوانید با B4A شغل نمایید. حتی در صورتی تجربیات نرم‌افزار‌نویسی ندارید، یادگیری B4A معمولاً آسوده‌خیس از گویش‌های غامض‌تری مانند جاوا میباشد.
طراح بصری (Visual Designer): B4A دربرگیرنده یک طراح بصری توانا میباشد که به شما اذن می دهد رابط کاربری نرم‌افزار‌تان را به طور دیداری پیاده سازی نمائید. می توانید دکمه‌ها، باکس‌های متن، لیست‌ها و بقیه موادتشکیل دهنده رابط کاربری را به آسانی بکشید و رها فرمائید و خصوصیت‌های آن‌ها‌را در فضا پیاده سازی تهیه نمایید. این شغل سبب میگردد ایجاد کرد رابط کاربری بسیار سریع‌خیس و سهل‌خیس خواهد شد.
رویدادمحور بودن (Event-Driven): نرم‌افزار‌های B4A بر پایه ی حادثه ها شغل می‌نمایند. به‌این مفهوم که کد شما در جواب به رویدادهای مختلفی که در اپلیکیشن چهره میدهند (مانند کلیک کردن استفاده کننده روی یک دکمه) ایفا می‌گردد. رئیس حوادث در B4A بسیار بی آلایش و منطقی میباشد.
کتابخانه‌های بزرگ: B4A دارنده کتابخانه‌های داخلی و فرنگی بسیار متعددی میباشد که تجهیزات متنوعی را برای دسترسی به امکان‌های متعدد دستگاه اندرویدی (مانند دوربین، GPS، سنسورها، مقر داده و غیره) و جاری ساختن شغل های گوناگون (مانند عمل با کانال‌های اجتماعی، خدمت‌های اینترنت و غیره) مهیا می‌نمایند.
کامپایلر کارکشته: کدی که در B4A می‌نویسید، به کد ساکن اندروید (native code) کامپایل می گردد. این بدان معناست که اپلیکیشن‌های B4A از حیث همت و سرعت با نرم‌افزار‌هایی که با جاوا یا این که کاتلین مندرج‌اند، تفاوت چندانی ندارند و به صورت باصرفه روی دستگاه‌های اندرویدی انجام می شوند.
هواخواهی از اندازه‌های متفاوت شیت اکران: طراح بصری B4A به شما یاری می‌نماید رابط کاربری اپلیکیشن‌تان را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی نمائید که به خیر و خوبی روی اندازه‌ها و رزولوشن‌های گوناگون شیت اکران دستگاه‌های اندرویدی اکران داده گردد.
آزمایش و دیباگ آسوده: B4A قابلیت آزمایش اپلیکیشن‌ها را روی مشابه‌سازهای اندروید و همینطور دستگاه‌های فیزیکی مهیا می‌نماید. ابزارهای دیباگ قدرتمندی نیز در B4A وجود دارااست که به شما در جستن و رفع اشکالات کد یاری می‌نماید.
خروجی APK استاندارد: بعداز اتمام بسط، B4A نرم افزار‌های شمارا به طور پوشه‌های APK استاندارد بسته‌بندی می‌نماید که می توانید آنان‌را به راحتی روی دستگاه‌های اندرویدی نصب فرمایید یا این که در دکان‌های نرم‌افزار (مانند گوگل پلی) منتشر فرمائید.
مجانی شدن ورژن بی نقص: از فوریه سال ۲۰۲۰، ورژن بدون نقص B4A به طور مجانی در دسترس قرار گرفته میباشد، که‌این فرمان آن را به یک آیتم بسیار جالب برای گسترش‌دهندگان تازه کار و ماهر تبدیل نموده است.
سوال ها متداول:
دور و بر توسعه و گسترش سفارش گردیده برای اندروید چیست؟
اطراف گسترش قانونی و سفارش گردیده برای اندروید اندروید استودیو (Android Studio) میباشد. این IDE بوسیله گوگل بر شالوده IntelliJ IDEA تشکیل شده و ابزارهای قدرتمندی برای بسط، آزمایش و دیباگ نرم‌افزار‌های اندرویدی آماده می‌نماید.
 
اندروید استودیو از چه گویش هایی برای نرم افزار نویسی اندروید پناه می نماید؟
Android Studio به صورت اساسی از گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی تحت برای تشکیل داد نرم‌افزار‌های اندروید حفاظت می‌نماید:
 
کاتلین (Kotlin): این لهجه، گویش ترجیحی گوگل برای توسعه و گسترش اندروید میباشد. کاتلین یک لهجه امروزی، مختصر و امن میباشد که به خیر با جاوا تعامل داراست. Android Studio ابزارها و جانبداری خوب برای کاتلین ارائه میدهد، برای مثال قابلیت و امکان تبدیل کد جاوا به کاتلین و یادگرفتن اندروید استودیو براحتی برای شما قابلیت و امکان پذیر میباشد.
جاوا (Java): اگرچه کاتلین لهجه ترجیحی میباشد، جاوا همچنان کاملا هواخواهی می گردد و به صورت کبیر‌ای آیتم به کار گیری قرار میگیرد، به خصوص در پروژه‌های دیرین‌خیس. Android Studio امان کاملی برای پیشرفت با جاوا ارائه میدهد.
سی++ (++C): Android Studio از روش Android Native Development Kit (NDK) از سی++ مدد می‌نماید. این قابلیت را به شما می دهد تا قسمت‌هایی از نرم افزار خویش را با به کار گیری از کد مستقر سی++ بنویسید، که می تواند برای شغل های مستلزم به تلاش بالا مانند گسترش بازی یا این که استعمال از کتابخانه‌های سی/سی++ جان دار اثرگذار باشد. با این هم اکنون، بیشتر رابط کاربری و منطق نرم‌افزار معمولاً با استعمال از کاتلین یا این که جاوا پیاده‌سازی میگردند.
همینطور بخوانید: یادگرفتن نصب اندروید استودیو از صفر تا صد با جزئیات بدون نقص
 
شایسته ترین لهجه برای اپ نویسی اندروید چیست؟
شایسته ترین لهجه‌های اپ‌نویسی برای پیشرفت اندروید فعلا گویش کاتلین (Kotlin) و گویش جاوا (Java) می باشند. گوگل رسما کاتلین را تحت عنوان لهجه ترجیحی برای پیشرفت اندروید معرفی نموده است. کاتلین یک گویش امروزی، مختصر و امن میباشد که از اکثری از ایرادات رایج در جاوا پرهیز می‌نماید و قابلیت و امکان‌های توسعه یافته‌ای را برای پیشرفت ارائه می دهد. تعامل‌پذیری بدون نقص آن با جاوا به پیشرفت‌دهندگان اذن می دهد تا به راحتی از کتابخانه‌ها و کادر‌ورک‌های جانور جاوا در پروژه‌های کاتلین خویش به کارگیری نمایند.
 
با وجود برتری کاتلین، جاوا همچنان یک گویش اصلی و پر کاربرد در توسعه و گسترش اندروید ما‌نده میباشد، به خصوص برای محافظت و گسترش پروژه‌های سابق‌خیس. اکوسیستم تعالی، جامعه کلان گسترش‌دهندگان و منابع آموزشی فراوان از مزایای جاوا به شمار میروند. با این هم اکنون، برای پروژه‌های تازه و سود‌مندی از خصوصیت‌های امروزی و کارآمد، کاتلین تحت عنوان شایسته ترین تعیین برای پیشرفت نرم‌افزار‌های مستقر اندروید پیشنهاد میگردد.
 

معرفی زبان نرم افزار نویسی جاوا در پیاده سازی نرم افزار اندروید

 
معرفی گویش نرم افزار نویسی جاوا در پیاده سازی نرم افزار اندروید
برای تشکیل داد یک نرم افزار اندروید، او‌لین قدم و هم اینگونه یکی‌از مهم‌ترین قدم ها، گزینش شایسته ترین لهجه اپ نویسی اندروید میباشد. در شرایطی که شما راجع به لهجه اپلیکیشن نویسی اندروید دور اندیشی بی نقص داشته باشید و گونه های کدها و کدنویسی ها را با آن لهجه آموخته باشید، دشواری های پیاده سازی یک نرم افزار اندروید طراحی اپلیکیشن در مشهد  از مسیر منش شما برداشته گردد.
 
شایسته ترین و مطلوب ترین گویش نرم‌افزار نویسی برای نرم افزار های اندروید،‌ لهجه اپ نویسی جاواست. درین نوشته‌ی علمی قصد داریم در ارتباط با گویش نرم افزار نویسی جاوا در پیاده سازی نرم افزار اندروید اطلاعاتی را ذکر کنیم و شمارا با مطلوب ترین گویش اپلیکیشن نویس اندروید آشنا کنیم.
 
 
معرفی لهجه نرم افزار نویسی جاوا در پیاده سازی نرم افزار اندروید
 
گویش اپ نویسی جاوا Java
همان طور که گفته شد، پیاده سازی نرم افزار اندروید، با تعیین لهجه اپ نویسی شروع میشود و او‌لین و دوستداشتنی ترین لهجه نرم افزار نویسی اندروید، لهجه اپلیکیشن نویسی جاواست. چون این گویش، لهجه قانونی اپلیکیشن نویسی اندروید میباشد و گوگل، بیشترین حمایت از این لهجه را می نماید. اکنون، لهجه مستعمل در اکثر نرم افزار هایی که در گوگل پلی وجود دارا‌هستند، گویش نرم‌افزار نویسی جاواست.
 
لهجه نرم افزار نویسی جاوا را Sun Microsystems در سال ۱۹۹۵ منتشر نموده است. این گویش کاربرد های متعددی در بخش های متفاوت نرم‌افزار نویسی اندروید دارااست. کدهای جاوا بوسیله یک ماشین مجازی روی دستگاه ‌های اندروید تعبیر و اعمال می گردند.
 
معایب گویش نرم‌افزار نویسی جاوا
البته ایراد مهم که گویش نرم‌افزار نویسی جاوا دارااست، ابهام آن میباشد که به یک بازدارنده والا برای افرادی که می‌خواهند نرم‌افزار نویسی اندروید را استارت نمایند، تبدیل گردیده است. برای اشخاصی که برای نخسین بار به سراغ کد نویسی اندروید می‌روند، می بایست آغاز شناخت های موردنیاز را با لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا داشته باشند که‌این موجب می‌گردد در کنار دوراندیشی های ما یحتاج درباره اپ نویسی اندروید، آغاز درباره گویش نرم‌افزار نویسی جاوا داده ها بدون نقص را رسیدگی نمایند و فرا بگیرند.
 
 
معرفی گویش اپلیکیشن نویسی جاوا در پیاده سازی نرم افزار اندروید
 
جاوا دوست داستنی ترین لهجه اپ نویسی اندروید
این گویش با کلیه ی این ها، یک کدام از شایسته ترین گویش هاست چون با این گویش می اقتدار یک کد منزه (Clean Code) را نوشت به همین برهان میباشد که دوستداشتنی ترین لهجه نرم‌افزار نویسی اندروید میباشد. به علاوه این گویش، یک کدام از عظیم‌ ترین لهجه‌ های اپلیکیشن نویسی اندروید در جهان میباشد که حدودا کلیه کاره میباشد. با این حالا، گویش نرم‌افزار نویسی جاوا، دوستداشتنی ترین گویش اپ نویسی اندروید در میان برنامه نویس ها میباشد.
 
لهجه اپ نویسی جاوا، در یک سری سال اخیر نیز، توسعه هایی داشته میباشد و در واقع حاذق خیس گردیده‌است. خصوصیت‌هایی مانند طراح بصری و سیستم پیشنهادات جدیدا به گویش اپلیکیشن نویسی جاوا اضافه گردیده اند. این مفاد منجر میگردد پردازش یکنواخت‌ خیس و روشن‌ خیس باشد. این لهجه با کلیه ی ابهام هایی که داراست، برای پیاده سازی و ایجاد کرد یک نرم افزار اندروید، شایسته ترین گزینش میباشد.
 
در فیض
به هر حالا لهجه اپ نویسی جاوا، بی نقص ترین و شایسته ترین لهجه اپلیکیشن نویسی برای پیاده سازی نرم افزار اندروید میباشد. ولی مبتدیانی که از یاددادن کد های غامض بیزار می‌باشند، برای استارت اپلیکیشن نویسی اندروید و پیاده سازی آن میتوانند یک گویش معمولی خیس را گزینش نمایند و بعد از دستیابی تجربه، داده ها و فراگیری های مایحتاج دراین مورد، برای پیاده سازی های آجل، شایسته ترین گویش اپ نویسی یعنی لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا را تعیین نمایند.
 

درکسب و شغل های دیجیتال نخستین نرم افزار بزنم یا این که وب سایت؟

 

 
درکسب و شغل های دیجیتال نخستین نرم افزار بزنم یا این که وب سایت؟
 
 
اولیه وبسایت بزنیم یا این که نرم‌افزار؟
دوستی میاد و میگه اینجانب یک ایده دارم و میخوام برای این ایده یک وبسایت بزنم اینجانب هم با مشورت کردن ای که بهش میدم میگم این بیشتر به اپلیکیشن نیاز داره تا وب سایت آن‌گاه هم دوستمون میگه زیرا اینجانب ساخت سایت بلدم میخوام وب سایت رو پیاده سازی کنم. گاهی اوقات هم برعکس حادثه میفته و ایده رو که میگن و اینجانب میگم به مکان برنامه به تارنما نیاز دارین میگن آخه نرم‌افزار باکلاس تره ما میخوایم نرم‌افزار طراحی اپلیکیشن در مشهد  داشته باشیم.
 
اینجانب هم در پاسخ به‌این دوستان میگم آخه مگر کسی به خیال کلاس ایده رو به نیستی میده؟
 
تو این فولدر میخوام در زمینه ی این مسئله سخن کنم. مورد هم اینه که کِی نخستین وب سایت بزنیم آنگاه بریم سراغ نرم‌افزار و یا این که کِی نخستین نرم‌افزار بزنیم سپس بریم سراغ تارنما و یا این که کِی هردو رو با هم بزنیم؟ و یااینکه مگر تنها همین دوتاس؟ تو جمهوری اسلامی ایران امکاناتی وجود داره که تو مملکت های دیگه به‌این روش ازش به کارگیری نمیشه مثل اینستاگرام و تلگرام!
 
اینجانب تا جایی که مشاهده کردم تو هیچ جا جهان مثل کشور‌ایران از اینستاگرام تحت عنوان دکان استعمال نمیشه .
 
پس ما نخستین اینجوری استارت می‌کنیم که نخستین چه ایده هایی نیاز به نرم‌افزار داره سایر میشن نخستین با وب سایت. و یا این که کدوم نیاز به شبکه تلگرامی دارن و یا این که می بایست با اینستاگرام آغاز نمایند..
 
نرم افزار ها
درمورد دنیای نرم افزار ها اینجانب یک حیث دارم و تماما هم فردی می‌باشد. دنیای نرم‌افزار به اون قشنگی که مقالات میگن و تو دنیای وب میبینین وجود ندارد. شاید شما هم در‌صورتی‌که کتاب هنر شفا بخشیدن رو خونده باشید ممکنه این خطاهای شناختی در امر اپلیکیشن رو چشم باشید. همونطور که تا قبل از این در موردش حرف کردم شما تنها نرم‌افزار های غالب جلو چشمتونه.
 
تو کتاب هنر شفا بخشیدن میگفت شما مدام نوازندگان راک پیروز رو می بینید و آرامستان نوازندگان رو هیچ کس بهش راز نمیزنه.در قبال هر نوازنده راک و معروفی که شما می‌بینید 10000 نوازنده و یا این که خواننده ناکامی خورده می‌باشند که هیچ خبرنامه ای در موردش نمینویسن.
 
نرم افزار های برنده
در گیر این خطای شناختی نشین که فلان کمپانی یا این که فلان وبسایت برنامه زده 1 میلیون یا این که 2 میلیون نصب گردیده و منم بزنم همین مقدار نصب میشه . خیر اینجوری وجود ندارد.
 
3،4 سال پیش یک نرم‌افزار اومد به نام آفتابه و تو اون سال شنیدم که تو تعدادی ماه 70 میلیون درامد داشتند. کلیه رفتن آفتابه بزنن البته تنها همون یدونه بود! یا این که همین یکسری وقت پیش بازی کوییز اف کینگ اومد درآمد خیلی نیکی داشت و پس از اون کلیه میخواستن یدونه کوییز اف کینگز بزنن. الزاما تو یکی‌از مشابه اون بزنی و یا این که حتی عالی از اون بزنی چیره فنا ها.
 
نرم افزار های ناموفق
یک نکته حائض اهمیت که فراموش میشه اینه که نسبت اپلیکیشن های نصب نشده و باخت خورده به برنامه های دارنده نصب چندهزارتایی رو بگیرید نسبت غیر قابل اعتقاد و باور می‌باشد. شما عملا لیست بی نقص رو نمی بینید زیرا اپلیکیشن هایی که نادر نصب میشن بعداز چندماه حذف میشن.
 
مدام تو سایتها و خبرها و اینور اونور خبر از برنامه های چیره میشنوید هیچوقت درخصوص اپلیکیشن های غیر چیره نمیشنوید.
 
یکسری هزار نرم‌افزار نویسی که نرم‌افزار میدن خارج و هی دارن fail میکنند.
 
Fail کردن در تجارت
Fail کردن واژه و کلمه ای میباشد که اینجانب به مکان ناکامی تناول کردن به کارگیری می کنم زیرا جناب مدرس محمد رضا شعبانعلی تو یکی‌از فولدر های صوتیشون اعلام کردن که به مکان کلمه ناکامی واژه و کلمه Fail عالی میباشد. دلیلش هم خیلی استدلال قشنگی بود. میگفتن که Fail در لهجه انگلیسی از فال میاد و هر افتادنی یک بلند شدنی در کنارش میباشد برای مثال شما میبینی که طرف زمین‌خورد درانتظار میمونی که طرف بلند شه ولی تو لهجه فارسی زمانی میگیم چیزی باخت انتظار صحیح شدن ازش نداریم.
 
fail کردن در بیزنس
 
اپلیکیشن نویش های ما Fail میکنن یک اپلیکیشن مینویسن و Fail میکنن و گشوده هم بلند میشن. بعداز اون به تجربیاتشون اضافه میشه و آینده و آجل و آجل ...
 
درحال حاضر تو این حالت شما فکر می کنی نخستین بایستی برنامه بنویسی؟ فرض می کنیم کلیه داده های عددی و فرضیات رو برسی کردیم و می بایست اپلیکیشن بنویسیم. تو این گزینه چه هنگامی بایستی ریسک نرم افزار رو بپذیریم؟ زمانی که چیزی تو برنامه باشه و توی وب سایت نباشه و تو ایده شما بهش نیاز باشه.
 

فریم ورک‌های مهم برای گسترش نرم افزار اندروید با HTML5 + CSS + JavaScript:

 
قاب‌ورک‌های مهم برای بسط نرم افزار اندروید با HTML5 + CSS + JavaScript:
 
Apache Cordova (PhoneGap): یک کدام از دوست داستنی‌ترین قاب‌ورک‌های متن‌گشوده برای ایجاد کرد نرم افزار‌های گوشی چندسکویی با استعمال از تکنولوژی‌های اینترنت میباشد. Cordova به شما اذن میدهد تا از HTML، CSS و JavaScript برای ایجاد کرد رابط کاربری به کارگیری فرمایید و آن‌گاه از روش طراحی اپلیکیشن در مشهد  افزونه‌ها به امکان‌های نیتیو دستگاه مانند دوربین، GPS، عجله‌سنج و غیره دسترسی پیدا فرمایید.
Ionic: یک کادر‌ورک متن‌گشوده و مجانی برای ایجاد کرد نرم افزار‌های گوشی با تلاش بالا با به کار گیری از HTML، CSS و JavaScript (معمولاً با Angular، React یا این که Vue.js). Ionic تمرکز متعددی بر پیاده سازی رابط کاربری خوشگل و مشابه به نرم افزار‌های نیتیو داراست و تیم‌ای از کامپوننت‌های UI فراهم را ارائه میدهد. Ionic از Cordova یا این که Capacitor برای دسترسی به قابلیت و امکان‌های نیتیو دستگاه به کارگیری می‌نماید.
Capacitor: یک پروژه متن‌گشوده چندسکویی برای ایجاد کرد نرم افزار‌های اینترنت نیتیو. Capacitor به وسیله دسته Ionic ساخته شده است البته غیر وابسته از کادر‌ورک Ionic عمل می‌نماید. Capacitor به شما اذن می دهد تا نرم افزار‌های اینترنت خویش را به نرم افزار‌های نیتیو iOS، اندروید، اینترنت و دسکتاپ تبدیل نمایید و به APIهای نیتیو دستگاه دسترسی داشته باشید. Capacitor رویه امروزی‌تری نسبت به Cordova داراست.
Framework7: یک کادر‌ورک متن‌گشوده و بدون‌پول برای تشکیل داد نرم افزار‌های تلفن همراه و اینترنت با رابط کاربری نیتیو و قشنگ با استعمال از HTML، CSS و JavaScript. Framework7 برای یکپارچگی با هیچ کادر‌ورک JavaScript خاصی پیاده سازی نشده میباشد و قادر است به طور جدا یا این که با قاب‌ورک‌های دیگر استعمال شود.
React Native: اگرچه React Native از JavaScript برای توسعه و گسترش به کارگیری می‌نماید، البته در واقع رابط کاربری نیتیو را رندر می‌نماید (خیر WebView). این سبب ساز می‌گردد همت بهتری نسبت به رویکردهای هیبریدی مطابق WebView داشته باشد. با این حالا، React Native از HTML و CSS به صورت بی واسطه به کارگیری نمی‌نماید، بلکه از یک سیستم کامپوننت مبنی بر JavaScript و یک مدل‌دهی مشابه به CSS به کار گیری می‌نماید.
طرز کارکرد:
 
درین طریق، نرم افزار شما در یک WebView جاری ساختن می گردد. WebView در اصلً یک مرورگر خرد و جاسازی گردیده در باطن نرم افزار نیتیو میباشد که محتوای اینترنت (HTML، CSS، JavaScript) شمارا اکران میدهد. قاب‌ورک‌هایی مانند Cordova و Capacitor پلی دربین کد اینترنت شما و امکان‌های نیتیو دستگاه آماده می‌نمایند. آنها از روش افزونه‌ها به شما اذن میدهند تا به خصوصیت‌های طاقت فرسا‌افزاری و قابل انعطاف‌افزاری دستگاه دسترسی پیدا فرمائید.
 
مزایای پیشرفت اندروید با HTML5 + CSS + JavaScript:
 
پیشرفت چندسکویی: میتوانید یک کدبیس واحد بنویسید و آن را برای اندروید، iOS و حتی اینترنت بومی نمایید. این میتواند فرصت و هزینه اپلیکیشن نویسی و پیشرفت را کم کند.
علم اینترنت: در حالتی که شما و تیمتان با HTML، CSS و JavaScript آشنا میباشید، می توانید تخت‌گاز استارت به پیشرفت نرم افزار‌های تلفن همراه فرمایید.
جامعه تعالی: جامعه توسعه و گسترش‌دهندگان اینترنت بسیار بلندمرتبه میباشد و منابع آموزشی و کتابخانه‌های متعددی در دسترس میباشد.
پیشرفت سریع: ابزارها و قاب‌ورک‌های متعددی برای تسریع فرایند بسط وجود دارااست.
معایب توسعه و گسترش اندروید با HTML5 + CSS + JavaScript:
 
سعی: در کل، نرم افزار‌های هیبریدی ممکن میباشد به اندازه نرم افزار‌های تماماً نیتیو از حیث کارایی با صرفه نباشند، به خصوص برای نرم افزار‌های با گرافیک هنگفت یا این که محاسبات بغرنج.
دسترسی به APIهای نیتیو: اگرچه کادر‌ورک‌ها افزونه‌هایی برای دسترسی به APIهای نیتیو ارائه میدهند، ولی ممکن میباشد دسترسی به تک تک خصوصیت‌های توسعه یافته یا این که جدیدترین APIها فورا در دسترس نباشد یا این که نیاز به افزونه‌های سفارشی داشته باشد.
ظواهر و حس نیتیو: در حالی که قاب‌ورک‌هایی مانند Ionic سعی می‌نمایند تا ظواهر و حس نرم افزار‌های نیتیو را مشابه‌سازی نمایند، ممکن میباشد مدام یکپارچگی بدون نقص با رابط کاربری سیستم برهان وجود نداشته باشد.
تعلق به کادر‌ورک: شما به کادر‌ورکی که تعیین میکنید متعلق خواهید بود و ممکن میباشد محدودیت‌های آن کادر‌ورک را تجارب نمایید.
چه هنگامی از HTML5 + CSS + JavaScript برای توسعه و گسترش اندروید به کارگیری کنیم؟
 
هنگامی که می خواهید یک نرم افزار چندسکویی با کدبیس مشترک بسازید.
هنگامی که مجموعه شما تخصص اساسی در تکنولوژی‌های اینترنت دارااست.
برای تشکیل داد نرم افزار‌های بی آلایش تا میانگین که نیازی به تلاش بسیار بالا یا این که دسترسی عمیق به APIهای نیتیو ندارند.
برای مثال‌سازی سریع و MVP (دستکم متاع پذیرفتنی).
سفارش خرید: فراگیری معماری mvp در اندروید
 
در غایت، تعیین نحوه گسترش بستگی به نیازها، منابع و هدف ها پروژه شما داراست. در حالتی‌که کارایی و دسترسی بی نقص به امکان‌های نیتیو حق تقدم بالایی داراست، پیشرفت نیتیو با جاوا یا این که کاتلین ممکن میباشد تعیین بهتری باشد. البته در شرایطی‌که چندسکویی بودن و به کارگیری از علم اینترنت برای شما اصلی میباشد، قاب‌ورک‌های هیبریدی مبنی بر HTML5، CSS و JavaScript آیتم‌های قابل قبولی می‌باشند.
 
لهجه اپلیکیشن نویسی اندروید با گویش‌های سی (C) و سی پلاس پلاس (++C)
 
 
قابلیت و امکان پیشرفت نرم افزار‌های اندروید با به کار گیری از لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی C و C++ وجود دارااست و این یک شیوه کارکشته برای کسب به سعی بالا و دسترسی عمیق به قابلیت و امکان‌های سیستم استدلال میباشد. با این درحال حاضر، شیوه شغل مقداری گوناگون از لهجه‌های بر پایه ی JVM مانند جاوا و کاتلین میباشد.
 
نحوه‌های به کارگیری از C و C++ در توسعه و گسترش اندروید:
 
Android NDK (Native Development Kit): گوگل ابزاری به اسم NDK را ارائه میدهد که به شما قابلیت می دهد قسمت‌هایی از نرم افزار اندروید خویش را با به کار گیری از گویش‌های C و C++ پیاده‌سازی فرمایید. این شیوه معمولاً برای مفاد ذیل استعمال میگردد:
 
سعی بالا: برای کارهایی که نیاز به پردازش هنگفت ، محاسبات بغرنج یا این که دسترسی بدون واسطه به دشوار‌افزار دارا‌هستند (مانند بازی‌ها، پردازش صدا و تصویر، مشابه‌سازی‌ها).
به کار گیری از کتابخانه‌های جان دار: در شرایطی که کتابخانه‌های C یا این که C++ دارید که میخواهید در نرم افزار اندروید خویش از آنها استعمال فرمائید.
دسترسی به APIهای سطح ذیل: برای تعامل بدون واسطه با APIهای سیستم برهان در سطح ذیل‌خیس.
با استعمال از NDK، شما کد C/C++ خویش را کامپایل میکنید و یک کتابخانه نیتیو (.so file) ساخت‌و‌ساز می کنید که آن گاه میتوانید از روش JNI (Java Native Interface) در کد جاوا یا این که کاتلین خویش فراخوانی فرمائید.
 
توسعه و گسترش مجموع نرم افزار با کادر‌ورک‌های C/C++: بعضی کادر‌ورک‌های چندسکویی وجود دارا‌هستند که به شما قابلیت می دهند تمام نرم افزار گوشی خویش را با C++ بنویسید و آن را برای اندروید و iOS (و احتمالاً پلتفرم‌های دیگر) کامپایل فرمائید. نمونه‌هایی از این قاب‌ورک‌ها عبارتند از:
 
Qt: یک قاب‌ورک کارکشته و کلان برای گسترش نرم‌افزار‌های کاربردی با رابط کاربری گرافیکی (GUI) که از C++ به کار گیری می‌نماید. Qt از اندروید و iOS جانبداری می‌نماید و گروه‌ای از کلاس‌ها و ابزارها را برای ایجاد کرد رابط کاربری، رئیس کانال، عمل با چندرسانه‌ای و غیره ارائه میدهد.
Cocos2d-x: یک موتور بازی متن‌گشوده و دوستداشتنی که با C++ درج شده میباشد و از Lua و JavaScript نیز دفاع می‌نماید. برای توسعه و گسترش بازی‌های 2D و برخی نرم افزار‌های گرافیکی برای گوشی، دسکتاپ و اینترنت به کارگیری می گردد.
Unreal Engine: یک موتور بازی توسعه یافته و قوی که عمدتاً با C++ شغل می‌نماید (اگرچه از بلوپرینت برای اسکریپت‌نویسی بصری نیز مدد می‌نماید). برای ایجاد کرد بازی‌های با کیفیت خوب و نرم افزار‌های حقیقت مجازی/افزوده برای پلتفرم‌های متعدد برای مثال اندروید به کارگیری میشود.
مزایای توسعه و گسترش اندروید با C و C++:
 
کارایی بسیار بالا: C و C++ به جهت ماهیت کامپایل گردیده و دسترسی بدون واسطه به خاطر و مشقت بار‌افزار، تلاش بسیار بهتری نسبت به لهجه‌های سطح فراتر مانند جاوا و کاتلین دارا هستند.
دسترسی به دشوار‌افزار: قابلیت تعامل بدون واسطه با مشقت بار‌افزار دستگاه و استعمال از قابلیت و امکان‌های توسعه یافته سیستم استدلال وجود داراست.
به کارگیری از کتابخانه‌های کارکشته: می توانید از کتابخانه‌های C و C++ جان دار برای ایفا شغل های متفاوت به کارگیری فرمایید.
در دست گرفتن بیشتر: توسعه و گسترش‌دهندگان در اختیار گرفتن بیشتری بر رئیس یاد و باصرفه‌سازی کد دارا‌هستند.
توسعه و گسترش بازی: C++ لهجه مهم اکثری از موتورهای بازی حاذق میباشد و برای گسترش بازی‌های غامض با گرافیک بالا بسیار مطلوب میباشد.
معایب پیشرفت اندروید با C و C++:
 
عدم وضوح بیشتر: C و C++ لهجه‌های بغرنج‌تری نسبت به جاوا، کاتلین یا این که گویش‌های اسکریپت‌نویسی می‌باشند و نیاز به رئیس یاد دستی و فهم عمیق‌تری از سیستم دلیل دارا‌هستند.
فرصت گسترش بیشتر: به جهت ابهام و نیاز به مدیر خاطر، پیشرفت با C و C++ ممکن میباشد فرصت بیشتری نسبت به گویش‌های سطح فراتر پیروزشود.
منحنی یادگیری تندتر: یادگیری C و C++ برای پیشرفت گوشی می تواند بحران‌برانگیزتر باشد.
اشتباهات چندسکویی (سوای کادر‌ورک): در شرایطی‌که از NDK به تنهایی به کارگیری نمائید، تایپ کردن کد چندسکویی که به راحتی روی iOS و بقیه پلتفرم‌ها جاری ساختن خواهد شد، دشوارتر خواهد بود. کادر‌ورک‌هایی مانند Qt و Cocos2d-x این ایراد را حل می‌نمایند.
نیاز به JNI (برای NDK): هنگام استعمال از NDK، می بایست با JNI برای برقراری رابطه در میان کد C/C++ و کد جاوا/کاتلین آشنا باشید که خویش لایه عدم وضوح دیگری را اضافه می‌نماید.
اندازه نرم افزار: نرم افزار‌های مبنی بر کد نیتیو ممکن میباشد وسعت بیشتری نسبت به نرم افزار‌های فقطً جاوا/کاتلین داشته باشند، چون بایستی کتابخانه‌های نیتیو را نیز مشمول شوند.
 

هوش مصنوعی بر پایه ی تئوری ذهن

 

 
هوش تصنعی و مصنوعی بر پایه ی تئوری ذهن
این نوع از هوش تصنعی و مصنوعی یکی‌از غامض ترین گونه های هوش تصنعی است که هنوز نتوانسته میباشد بسط به سزایی بکند و در واقع برای فهم احساسات و عاطفه ها انسانی به عمل می رود و حتما وقتی هوش تصنعی و مصنوعی به نقط ی اوج خویش خواهد رسید که‌این نوع از هوش تصنعی نیز به  طراحی اپلیکیشن در مشهد مرحله ی مناسبی دست یابد.
 
هوش تصنعی خودآگاه
این نوع از هوش تصنعی بغرنج ترین و واپسین تکنولوژی هوش تصنعی و مصنوعی در عالم است که هنوز آدم پیروز به تشکیل داد آن نشده میباشد و بدین شکل عمل می نماید که سوای دخالت آدم بتواند تصمیمات در هر مورد ای را بگیرد و همه قوه های فهم بشر در موقعیت متفاوت را دارا باشد.
 
شاخه های هوش تصنعی
یادگیری ماشین
یادگیری ماشین یا این که ماشین لرنینگ (Machine Learning) یکی مطرح ترین پایین تیم‌های هوش تصنعی و مصنوعی میباشد که به سیستم‌ها این قابلیت را میدهد تا به طور خود کار یادگیری و بسط داشته باشند فارغ از اینکه به اپ نویسی صریحی برای آن نیاز داشته باشند.
تمرکز مهم یادگیری ماشینی بر توسعه و گسترش نرم افزار‌هایی میباشد که بتوانند به داده‌ها دسترسی پیدا نمایند و از آن برای یادگیری خویش به کارگیری نمایند.
پروسه یادگیری با مشاهدات یا این که داده‌ها شروع می شود، مانند نمونه‌ها، تجربیات بدون واسطه و یا این که فرمان العمل‌ها، تا به یک سر مشق در داده‌ها برسند و بر پایه ی این نمونه‌هایی که ارائه می‌دهیم، تصمیمات بهتری بگیرند.
مقصود مهم آن میباشد که به کامپیوتر این اذن را بدهیم که فارغ از دخالت و یاری بشر به صورت خودکار یادگیری داشته باشند و بتوانند اقدامات خویش را بر مبتنی بر با آن تهیه نمایند.
 
پردازش لهجه
پردازش لهجه طبیعی یکی‌از حوزه ‌های علم ها کامپیوتر، هوش تصنعی و لهجه شناسی است که به تعامل کامپیوتر و گویش بشر (طبیعی ) می‌ پردازد.
در واقع این شاخه به تعامل در میان بشر و ماشین ربط پیدا می نماید.
 
اکثری از بحران ‌های پردازش لهجه طبیعی به ادراک لهجه طبیعی مربوط می ‌گردد ؛ یعنی تولید بضاعت و توان در کامپیوتر برای کسب معنی و فهم و شعور ورودی لهجه انسانی یا این که طبیعی.
 
کانال عصبی
کانال های عصبی سبک های الهام گرفته گردیده از مغز می‌باشند که برای تشخیص الگوریتم هایی مانند : تاثیر انگشت ، امضا و بقیه مواقعی که مختص به یک شخص خاص است به فعالیت گرفته می‌شوند.
 
روباتیک
روباتیک یکی از دیگر از غامض ترین شاخه های تکنلوژی هوش تصنعی و مصنوعی است ، که رمز فعالیت آن با تشکیل داد ماشین های مشابه سازی گردیده از روی بشر میباشد  که قوه ی فهم و شعور و تصمیم گیری در حوضه ی تشکیل‌شده را دارا باشند.
همانگونه که گفته شد شاخه ی روباتیک در آجل ای خیر چندان بدور جایگزین آدم در شاخه های صنعتی – علمی – معماری و حتی شاخه هایی مانند پزشکی گردد.
 
ژنتیک
الگوریتم‌ های ژنتیکی به طبقه ‌ای گران قدر ‌خیس از الگوریتم ‌های تکاملی  وابستگی دارا‌هستند که با استعمال از الهام گیری از تکامل طبیعی، مانند ارث ‌بری، جهش، تعیین و عبور، چاره‌ هایی را برای مسائل با صرفه‌ سازی ساخت می ‌نمایند.
 
پیش گویی
مراد از نوع در نظر گرفتن در شاخه های هوش تصنعی و مصنوعی در واقع بضاعت و توان فهم و شعور هوش تصنعی از بعدی ی یک فیلده خاص است ، مثلا یک بازار بورس را فرض فرمائید ، با استعمال از بعضا ربات های هوش تصنعی می قدرت الگوریتم ها و نوسانات احتمالی بازار را در نظر گرفتن زد که در واقع یکی گرانقدر ترین کاربرد های این شاخه از تکنولوژی هوش تصنعی ، تبادلات مالی میباشد.
 
امنیت
شاخه ی امنیتی در تکنولوژی هوش تصنعی و مصنوعی شاخه ای میباشد که با به کارگیری از آن کنترلر های امنیتی برای پرهیز از ورود ویروس، بد افزارها و یا این که مشکل های انسانی را مویثر می سازد.
به عنوان مثال از این تکنولوژی می شود به کنترلرهای گیت فرودگاه و دوربین های امینیتی و کنترلری اشاره نمود.
 
جستجوی هوشمند
این واپسین شاخه از شناخت با هوش تصنعی و مصنوعی است که قصد توضیح آن را داریم و می قدرت گرانقدر ترین نمونه این شاخه را موتور جستجوی گوگل دانست که با استعمال از ربات های هوشمند و الگوریتم هایش نتیجه ها سرچ با جستجوی شمارا به شایسته ترین صورت ممکن هم خوانی داده و گرانقدر ترین و مهمترین توسعه و گسترش دهنده  ی مضمون‌ بهینه سازی در عالم است.
 

تفاوت کاتلین و جاوا برای نرم افزار نویسی اندروید چیست؟ Java یا Kotlin را انتخاب کنیم؟

 

 
تفاوت کاتلین و جاوا برای نرم افزار نویسی اندروید چیست؟ Java یا این که Kotlin را گزینش کنیم؟
در دنیای پویای گسترش اپلیکیشن برای ماشین مجازی جاوا (JVM)، دو گویش قوی همواره در کانون دقت قرار داشته‌اند: جاوا و کاتلین. این دو لهجه، با وجود همزیستی و تعامل‌پذیری‌شان، رویکردها و فلسفه‌های متفاوتی را در توسعه و گسترش نرم‌افزار‌های کاربردی ارائه می دهند. برای فهم و شعور عمیق‌خیس از اینکه کدام‌یک، کاتلین یا این که جاوا، برای پروژه‌های گوناگون مطلوب‌خیس میباشد، ضروری میباشد تا به رسیدگی ظریف تفاوت‌ها و مشابهت‌هایشان بپردازیم. این مقایسه به ما امداد می‌نماید تا دریابیم در چه سناریوهایی جاوا یا این که کاتلین می توانند شایسته ترین گزینش باشند و به چه شکل خصوصیت‌های منحصر به فرد هر کدام، تجارب پیشرفت‌دهندگان و چگونگی آخری نرم افزار طراحی اپلیکیشن در مشهد  را ذیل تأثیر قرار میدهند.
تفاوت جاوا و کاتلین
پیش از اینکه به عده بندی برسید که Java یا این که Kotlin بهتره؟ نخستین می‌خواهیم شما‌را با تفاوت های گویش کاتلین و جاوا برای ایجاد کرد نرم افزار های اندرویدی آشنا کنیم:
 
اپ نویسی جاوا چیست؟
اپلیکیشن نویسی جاوا یک لهجه نرم‌افزار نویسی شی گرا، چند کاربردی و سطح بالا میباشد که به صورت بزرگ برای توسعه و گسترش طیف وسیعی از نرم‌افزار ها استعمال میگردد. این گویش در سال ۱۹۹۵ به وسیله جیمز گاسلینگ در Sun Microsystems (که بعداً بوسیله اوراکل خریداری شد) ساخت شد.
 
خصوصیت های لهجه نرم افزار نویسی جاوا
برخی از خصوصیت های کلیدی اپ نویسی جاوا عبارتند از
 
شی گرا: جاوا از اصول نرم افزار نویسی شی گرا (OOP) مانند وراثت، چندشکلی و کپسوله سازی جانبداری می نماید. این فرمان به سازماندهی کد به روشی ساختاریافته و قابل به کارگیری دوباره امداد می نماید.
غیر وابسته از پلتفرم: یکی شعارهای مهم جاوا “یک توشه بنویس، همگی جا انجام کن” (Write Once, Run Anywhere – WORA) میباشد. این بدان معناست که کد جاوا بعداز کامپایل شدن به بایت کد، قادر است بر روی هر پلتفرمی که ماشین مجازی جاوا (JVM) را اعمال می نماید، فارغ از نیاز به تغییر تحول ایفا گردد.
حاذق و امن: جاوا به جهت مدیر اتومات خاطر (Garbage Collection) و نبود نشانه گر مصرح، یک گویش توانمند در لحاظ گرفته می‌شود. همینطور خصوصیت های امنیتی زیادی را برای نگهداری در قبال تهدیدها ارائه میدهد.
مقیاس پذیر و با کوشش بالا: جاوا برای تشکیل داد نرم‌افزار های اندروید کاربردی گرانقدر و بغرنج با سعی بالا مطلوب میباشد.
جامعه بلندمرتبه و دفاع عظیم: جاوا دارنده یک جامعه بسط دهنده بلندمرتبه و فعال و همینطور کتابخانه ها و فریمورک های فراوانی میباشد که فرایند بسط را تسهیل می نماید.
کاربردهای اپ نویسی جاوا
جاوا در طیف کلان ای از نرم افزار ها استعمال می‌شود، به عنوان مثال:
 
اپلیکیشن های کاربردی زیر اینترنت: بخش اعظمی از نرم‌افزار های کاربردی اینترنت والا و بغرنج با به کارگیری از جاوا و فریمورک های آن مانند Spring و Jakarta EE بسط داده می‌شوند.
اپ های کاربردی گوشی: جاوا گویش اساسی پیشرفت نرم‌افزار های کاربردی اندروید بوده میباشد، اگرچه Kotlin نیز به صورت فزاینده ای دوست داستنی شد‌ه‌است.
اپ های کاربردی سازمانی: جاوا یک گزینش دوست داستنی برای بسط سیستم های سازمانی تبارک، سیستم های CRM و ERP میباشد.
بازی سازی: اگرچه موتورهای بازی سازی مانند Unity و Unreal Engine دوستداشتنی خیس می‌باشند، ولی جاوا هنوز برای گسترش بعضا از بازی ها به کارگیری می گردد (مثلا، Minecraft).
پهناور داده و هوش تصنعی و مصنوعی: جاوا در پردازش کبیر داده و پیشرفت اپلیکیشن های هوش تصنعی نیز کاربرد داراست.
وب شی ءها (IoT): به جهت قابلیت و امکان حمل و پایداری، جاوا برای گسترش اپلیکیشن های کاربردی IoT نیز آیتم استعمال قرار می‌گیرد.
مزایای گویش جاوا
گویش نرم‌افزار نویسی جاوا مزایای زیادی دارااست که آن را به یک گزینش دوست داستنی برای پیشرفت طیف کبیر ای از نرم افزار ها تبدیل نموده است. در اینجا بعضا از مهم ترین مزایای آن بیان شده میباشد:
 
استقلال از پلتفرم (Platform Independence): همان گونه که پیش از اینً اشاره شد، شعار “یک توشه بنویس، همگی جا جاری ساختن کن” (Write Once, Run Anywhere – WORA) یکی اصلی ترین مزایای جاوا میباشد. کد جاوا بعد از کامپایل شدن به بایت کد، میتواند بر روی هر سیستم عاملی که ماشین مجازی جاوا (JVM) را انجام می نماید، سوای نیاز به تغییر‌و تحول جاری ساختن گردد. این دستور انعطاف پذیری و امکان حمل بالایی را برای نرم‌افزار های کاربردی جاوا آماده می نماید.
 
شی گرا (Object-Oriented): جاوا یک گویش اپ نویسی شی گرا میباشد که از مفاهیم اصلی OOP مانند کپسوله سازی، وراثت و چندشکلی مدد می نماید. این راه به سازماندهی خوب کد، ارتقا امکان به کارگیری دوباره و تسهیل پیشرفت و مراقبت نرم‌افزار های غامض یاری می نماید.
 
حاذق و امن (Robust and Secure): جاوا با رئیس اتوماتیک یاد (Garbage Collection) از اکثری از خطاهای رایج اپلیکیشن نویسی مانند نشت خاطر دوری می نماید. همینطور، خلا نشانه گر مصرح و خصوصیت های امنیتی مانند نظارت بایت کد، آن را به یک لهجه امن برای پیشرفت نرم افزار های کاربردی حساس تبدیل نموده است.
 
مقیاس پذیر و با تلاش بالا (Scalable and High-Performance): جاوا برای تشکیل داد نرم‌افزار های کاربردی والا و با تلاش بالا پیاده سازی گردیده‌است. JVM با به کار گیری از تکنیک های گوناگون مانند کامپایل Just-In-Time (JIT) میتواند تلاش نرم‌افزار های جاوا را بهبود بخشد. همینطور، هواخواهی از یک سری نخی (Multithreading) قابلیت و امکان اجرای هم‌زمان یک‌سری عمل را آماده می نماید که برای نرم‌افزار های کاربردی با وسعت کاری بالا بسیار اساسی میباشد.
 
جامعه گران قدر و اکوسیستم بی نیاز (Large Community and Rich Ecosystem): جاوا دارنده یک جامعه توسعه و گسترش دهنده بسیار بلندمرتبه و فعال در سراسر دنیا میباشد. این بدان معناست که منابع آموزشی فراوان، کتابخانه ها و فریمورک های توانمند و امان کبیر برای حل اشتباهات در دسترس میباشد. فریمورک های محبوبی مانند Spring و Jakarta EE روند پیشرفت را بسیار تسهیل می نمایند.
 
تنوع کاربرد (Versatility): جاوا در طیف عظیم ای از مورد ها کاربرد دارااست، از توسعه و گسترش اپ های کاربردی اینترنت و تلفن همراه گرفته تا سیستم های سازمانی بلندمرتبه، بازی سازی، بزرگ داده و وب شی ها. این تنوع سبب گردیده است که تقاضا برای پیشرفت دهندگان جاوا همواره بالا باشد.
 
مدد از چندین نخی (Multithreading Support): جاوا به صورت داخلی از یکسری نخی تامین می نماید، که به نرم افزار ها اذن میدهد چند فعالیت را همزمان اعمال دهند. این خصوصیت برای گسترش نرم افزار های کاربردی برخورد گرا و با همت بالا که نیاز به پردازش برابر دارا‌هستند، بسیار اصلی میباشد.
 
رئیس خاطر اتوماتیک (Automatic Memory Management): JVM به صورت اتوماتیک یاد استعمال نشده را از روش Garbage Collection گردآوری می نماید. این دستور توشه رئیس یاد را از دوش گسترش دهندگان برداشته و به خودداری از خطاهای مربوط به خاطر یاری می نماید.
 

Kotlin

 

 
Kotlin
 
fun petAnimalSafe(animal: Animal) {
val dog = animal as? Dog // در‌صورتی‌که animal، Dog باشد آن  طراحی اپلیکیشن در مشهد را برمی‌گرداند، در غیر این شکل null
if (dog != null) {
dog.bark()
} else {
println("این حیوان یک سگ نیست!")
}
}
 
fun main() {
val myDog = Dog()
petAnimalSafe(myDog) // خروجی: Woof!
 
val myCat = Cat()
petAnimalSafe(myCat) // خروجی: این حیوان یک سگ نیست!
}
۴. Smart Casts (تبدیل هوشمند)
کاتلین در بخش اعظمی از مورد ها به طور هوشمند نوع یک متغیر را بعد از یک تحقیق نوع (is یا این که !is)، تشخیص میدهد و نیازی به تبدیل مصرح با as ندارید.
 
Kotlin
 
fun process(obj: Any) {
if (obj is String) {
// در اینجا، obj به صورت خود کار به String تبدیل گردیده‌است
println("این یک حرفه به ارتفاع ${obj.length} میباشد.")
} else if (obj is Int) {
// در اینجا، obj به صورت اتومات به Int تبدیل گردیده‌است
println("این یکی درست با مقدار ${obj * ۲} میباشد.")
} else {
println("نوع ناشناخته.")
}
}
 
fun main() {
process("Hello Kotlin") // خروجی: این یک رشته به طول ۱۲ است.
process(۱۲۳) // خروجی: این یک عدد صحیح با مقدار ۲۴۶ است.
process(true) // خروجی: نوع ناشناخته.
}
خلاصه:
 
اعداد: مدام تبدیل مصرح با توابع toXxx() نیاز میباشد. مراقب از دست رفتن داده باشید.
حرفه‌ها: toString() برای تبدیل عدد به فن. toXxx()/toXxxOrNull() برای تبدیل فن به عدد.
شی ءها: as برای تبدیل ناایمن (ممکن میباشد ClassCastException بدهد). as? برای تبدیل ایمن (در شکل عدم توفیق null برمی‌گرداند).
Smart Casts: کاتلین در اکثری از سناریوهای رایج (مانند رسیدگی is) به صورت خود کار تبدیل را ایفا میدهد و نیازی به کد مازاد وجود ندارد.
ادراک این سازوکار‌های تبدیل برای تایپ کردن کد ایمن و کارآمد در کاتلین ضروری میباشد.
 
سوال های متداول پیرامون متغییرهای کاتلین
۱. تفاوت مهم دربین val و var چیست؟
val (Value): برای تمجید متغیرهای تنها‌خواندنی (read-only) یا این که غیرقابل تغییر و تحول (immutable) به کارگیری می‌گردد. مقدار آن بعد از او‌لین مقداردهی قابل تغییر تحول وجود ندارد. مانند یک اثبات در لهجه‌های دیگر (مثل final در جاوا).
var (Variable): برای تعریف و تمجید متغیرهای قابل تغییر و تحول (mutable) استعمال میشود. مقدار آن میتواند در زمان فرصت و در طی اجرای اپ، به دفعات تغییر تحول نماید.
۲. چه وقتی می بایست از val استعمال کنم و چه هنگامی از var؟
ضابطه کلی (شایسته ترین شیوه): مدام تلاش نمائید تا حد قابلیت و امکان از val استعمال نمائید. چنانچه می دانید که مقدار یک متغیر قرار وجود ندارد بعداز مقداردهی اول تغییر‌و تحول نماید، از val استعمال فرمائید. این شغل به تایپ کردن کدی ایمن‌خیس، قابل پیش‌بینی‌خیس و با باگ‌های کمتر امداد می‌نماید.
تنها در شکل نیاز از var استعمال نمائید: هنگامی متوجه شدید که حقیقتاً نیاز دارید مقدار یک متغیر را در حین اجرای اپ تغییر و تحول دهید (برای مثالً یک کانتر، یک موقعیت قابل تغییر تحول UI، یا این که داده‌ای که از ورودی مخاطب به‌روز می‌گردد)، آن‌گاه از var به کارگیری فرمائید.
چه وقتی نوع را صریحاً معین کنم؟
هنگامی که خوانایی کد ارتقاء مییابد (از جملهً برای گونه های غامض).
هنگامی که متغیر را در صدر مقداردهی نمیکنید.
زمانی که می خواهید نوع خاصی را زور فرمائید (برای مثالً val value: Long = 10 به مکان val value = 10 که Int را استنتاج می‌نماید).
“محدوده (Scope)” متغیر در کاتلین به چه معناست؟
محدوده به قسمتی از کد اشاره داراست که یک متغیر در آن قابل دسترسی میباشد.
متغیرهای تعریف‌و‌تمجید گردیده باطن یک تابع یا این که یک بلوک کد ({}) تنها در به عبارتی تابع/بلاک قابل دسترسی می باشند.
متغیرهای تمجید گردیده در سطح کلاس (اعضای کلاس) در مجموع آن کلاس قابل دسترسی می باشند.
متغیرهای Top-level (تعریف و تمجید گردیده سوا هر کلاس یا این که تابع) در مجموع پوشه قابل دسترسی میباشند.
فیض گیری
درین نوشته‌علمی با مضمون‌ متغیرها در کاتلین (Kotlin Variables) آشنا شدیم و دیدیم که چه‌طور می‌اقتدار با به کارگیری از val و var متغیرهایی بی آلایش البته قوی تمجید کرد. ادراک صحیح از متغیرهای کاتلین یکی محور‌های اصلی اپ‌نویسی در‌این گویش میباشد و نقش مهمی در تایپ کردن کدهای پاک، امن و قابل بسط داراست. البته این صرفا آغاز مسیر یادگیری اپ‌نویسی با کاتلین میباشد!
 

آموزش نرم افزار نویسی USSD در نرم افزار اندروید

 

 
فراگیری نرم افزار نویسی USSD در نرم افزار اندروید
می‌اقتدار از فناوری USSD در نرم افزار‌های اندروید نیز استفاده نمود. یعنی به جای‌اینکه مخاطب به طور دستی در نصیب تماس‌ها کد USSD را شماره‌گیری کرده و از سرویس ها مربوطه به کار گیری نماید، می‌قدرت همین شغل را در بخشی از یک نرم افزار اندرویدی طراحی اپلیکیشن در مشهد  پیاده‌سازی کرد.
به گونه ای که، با فشار دادن یک دکمه به وسیله مخاطب در باطن نرم افزار، یک کد USSD ساخت و شماره‌گیری خواهد شد و بعد از آن سود بازگشتی نیز در خویش نرم افزار اکران داده گردد. مثلا، با اجرای کدهای پایین در یک نرم افزار اندروید، یک پنجره Popup گشوده و واحد سنجش اعتبار باقی‌مانده سیم‌کارت اکران داده شود.
 
1// اخذ اعتبار اکانت سیم‌کارت
2private void dailNumber(String code) {
3 String ussdCode = "*" + code + Uri.encode("#");
4 startActivity(new Intent("android.intent.action.CALL", Uri.parse("tel:" + ussdCode)));
5}
 
برای اجرای کدهای فوق می بایست اذن دسترسی به قابلیت برقراری تماس به نرم افزار داده خواهد شد. برای این فعالیت بایستی خط کد ذیل در پوشه Manifest پروژه اضافه گردد:
 
1
 
یادگرفتن طریق رئیس، قرائت و تجزیه کردن پیام‌های USSD از Popup
یک خدمت دسترسی در دور‌نما انجام می شود و فراخوانی دوباره را در طول وقوع رویدادهای AccessibilityEvents بوسیله سیستم اخذ می‌نماید. اینگونه رویدادهایی بعضا از جابجایی شرایط‌ها در رابط کاربری را گزینش می‌نمایند. به عنوان مثال، زمانی که یک دکمه کلیک گردیده، یک برگه Popup گشوده گردیده و بقیه مورد ها از این دست چهره داده میباشد. به این ترتیب، شغل به‌این شکل اجرا میگردد که خدمت دسترسی یک اتفاق افتاد تحویل می دهد و از آن روی داد می‌قدرت یک پیام USSD را اخذ کرد. در‌پی، پروسه پیاده‌سازی مربوطه یادگرفتن داده گردیده‌است.
 
۱. ساخت و ساز یک کلاس به اسم XXXX:
 
1public class XXXX extends AccessibilityService {
2
3 public static String TAG = "XXXX";
4
5 @Override
6 public void onAccessibilityEvent(AccessibilityEvent event) {
7 Log.d(TAG, "onAccessibilityEvent");
8 String text = event.getText().toString();
9
10 if (event.getClassName().equals("android.app.AlertDialog")) {
11 performGlobalAction(GLOBAL_ACTION_BACK);
12 Log.d(TAG, text);
13 Intent intent = new Intent("com.times.ussd.action.REFRESH");
14 intent.putExtra("message", text);
15 // نوشتن یک دریافت کننده برادکست و فراخوانی تابع ارسال برادکست از اینجا، اگر قصد پارس کردن پیام برای بالانس وجود داشته باشد.
16
17 }
18
19 }
20
21 @Override
22 public void onInterrupt() {
23 }
24
25 @Override
26 protected void onServiceConnected() {
27 super.onServiceConnected();
28 Log.d(TAG, "onServiceConnected");
29 AccessibilityServiceInfo info = new AccessibilityServiceInfo();
30 info.flags = AccessibilityServiceInfo.DEFAULT;
31 info.packageNames = new String[]{"com.android.phone"};
32 info.eventTypes = AccessibilityEvent.TYPE_WINDOW_STATE_CHANGED;
33 info.feedbackType = AccessibilityServiceInfo.FEEDBACK_GENERIC;
34 setServiceInfo(info);
35 }
36
37}
مشاهده بدون نقص کدها
۲. اضافه کردن یک ورودی برای خدمت فوق در Manifest:
 
1 2 android:permission="android.permission.BIND_ACCESSIBILITY_SERVICE">
3
4
5
6 7 android:resource="@xml/config_service" /> // created below
8
 
۳. ساخت و ساز یک فایل به اسم «xml» در دایرکتوری «res» و آن گاه ساخت‌و‌ساز فایلی به اسم «config_service.xml» در فولدر xml و اضافه کردن کدهای پایین به آن فولدر:
 
1 2 android:accessibilityEventTypes="typeAllMask"
3 android:accessibilityFeedbackType="feedbackSpoken"
4 android:accessibilityFlags="flagDefault"
5 android:canRetrieveWindowContent="true"
6 android:description="This service records pop ups sent by your mobile operator, and saves them in XXXX App. It is absolutely safe to use." //declare this in string.xml
7 android:notificationTimeout="100"
8 android:packageNames="com.times.ussd"
9 android:settingsActivity="com.example.android.accessibility.ServiceSettingsActivity" />
10
11To run a accessibility service, user permissions are needed. The above xml is used to provide the necessary description to the user .
 
۴. حالا در پوشه «activity» کدهای تحت فراخوانی می شود:
 
1 startService(new Intent(this, XXXX.class));
2 dailNumber("*111*2");
 
۵. نرم افزار می بایست اعمال خواهد شد.
 
۶. بعد از اجرای نرم افزار، می بایست به پیکربندی سیستم استدلال اندروید رفته و در بخش «Accessibility Setting» آیتم با اسم نرم افزار بسط داده گردیده مراعات گردد که می بایست آن را فعال کرد.
 
۷. در مرحله پایان بایستی نرم افزار را Restart و آن‌گاه Logهایی را پژوهش کرد که در کلاس Service درج شده‌اند. در شکل مراعات Logهای USSD، عملیات با توفیق انجام یافته میباشد.
 
بدین ترتیب، فراگیری اپلیکیشن نویسی USSD‌ در اینجا به نقطه پايان میرسد. حالا در واپسین نصیب این نوشته‌علمی به معرفی عصر‌های آموزشی مربوط به نرم افزار نویسی USSD پرداخته شد‌ه‌است.
 
توده‌بندی
در‌این نوشته ی علمی ذکر شد که پروتکل USSD یا این که کدهای دستوری یک کدام از طریق‌های برقراری رابطه بر بستر کانال تلفن همراه میباشد که برای ارائه سرویس ها متعدد به وسیله بخش اعظمی از حصول و امور آیتم استعمال قرار می گیرد. برای پیاده‌سازی خدمت بر بستر USSD بایستی درپی یادگرفتن اپ نویسی USSD بود. اپلیکیشن نویسی USSD در معنای پیاده‌سازی کارکردها و قابلیت و امکان‌های ارائه گردیده از روش پروتکل USSD بر بستر کانال گوشی میباشد. آغاز می بایست یک کد USSD از اپراتور گوشی خریداری و اتصال با کانال اپراتور برقرار گردد و بعد از آن با اپ‌نویسی USSD می‌اقتدار سرویس ها مایحتاج را ارائه کرد.
 

زبان دارت چه‌گونه میباشد؟

 

 
بعدی گویش دارت چه‌گونه میباشد؟ 
نرم افزار نویسی به لهجه دارت نو و یکی محصول ها تازه و نو ظهور گوگل میباشد و سعی بر دنیای  یادگرفتن اپلیکیشن نویسی اشاره به پیاده سازی سریعتر دارااست و فعلا خیلی از موسسه ها از در پروژه های خویش از گویش اپ نویسی دارت به کارگیری می نمایند و خیلی از کارشناسان بعدی لهجه فلاتر و دارت را خوب دانسته و اکثری  طراحی اپلیکیشن در مشهد دیگر آن را مملو‌از نقص‌ می بینند.
 
آتی لهجه دارت در کشور ایران این لهجه با استقبال ویژه‌ای از سمت نرم‌افزار‌نویسان و حصول‌وکارهای دیجیتال روبرو شد‌ه‌است و برای همین یادگیری آن می تواند ضمانت‌کننده آتی شغلی نیکی باشد.
 
بعدی لهجه دارت در آن سوی مرز هم با وجود بعضا از نقد ها، حفاظت گوگل از یک گویش اپلیکیشن‌نویسی را نمی‌قدرت نادیده گرفت. زیرا هر لهجه یا این که کادر ورکی که بوسیله گوگل حمایت خواهد شد صد در صد قرار میباشد بهبود پیدا نماید. مجموعاَ گویش dart زبانی جوان و به‌روز میباشد که محبوبیت روزافزونی دارااست.
 
با اعتنا به اینکه کارشناس دارت نادر میباشد بشدت در دنیای نرم‌افزار نویسی حس میشود بنابرین آتی لهجه دارت برای اشخاص کارشناس رو به رویش میباشد.
 
همینطور بخوانید: نصب فلاتر چه‌طور میباشد؟
 
موسسات نرم‌افزار نویسی نیاز به استخدام اپلیکیشن نویس دارت دارا‌هستند؟  
 
 
استخدام اپلیکیشن نویس دارت مانند استخدام برای هر گویش اپلیکیشن نویس دیگری پرطرفدار میباشد. با اعتنا به اینکه لهجه دارت زبانی حدودا تازه میباشد و اشخاصی کمتری به‌این گویش مسلط می‌باشند نیاز به کسانی که‌این گویش را بلدند بشدت در موسسات نرم افزار نویسی بشدت نیاز می گردد. بدین ترتیب در‌صورتی‌که دنبال یادگیری اپلیکیشن نویسی دارت میباشید نگران گفت و گو استخدام نرم‌افزار نویس دارت نباشید فعالیت برای شما چه به طور حضوری و چه بصورت فریلنسری وجود داراست.
 
تفاوت بقیه گویش‌ها با گویش نرم‌افزار نویسی دارت چیست؟
یک کدام از مورد ها مهمی که با اعتنا به تاریخچه لهجه دارت سبب متمایز شدن ان نسب به گویش های اپ نویسی دیگر میشود قرائت سهل وآسان‌خیس با سینتکس (قواعد نحوی) مشابه به گویش انسانی میباشد. نرم افزار نویسی به لهجه دارت از دستورها کمتر البته تجهیزات بیشتری به کارگیری می‌نماید.
 
در نرم‌افزار نویسی به گویش دارت قابلیت و امکان تعیین آزادنه اسم متغیرها وجود دارااست و کدهای Dart سرازیر و شیوا می باشند و به راحتی می‌اقتدار آن ها را ادراک کرد. لهجه اپ نویسی دارت کامنت‌های مازاد را در کدها برطرف می‌نماید. میتوانید از مسافت‌ها، «تب‌ها» (Tabs) و شکستگی خطوط به دلخواه استعمال فرمائید.
 
این گزینه به اپ‌نویس اذن می دهد تا به طور روشن کد را به سیرتکامل‌ای ساختار دهد که در غایت بوسیله کامپایلر نادیده گرفته‌ خواهد شد. در اینجا استثناهایی مانند لغت ها کلیدی، اسم متغیرها و اسم توابع (یعنی اصطلاحات تمجید گردیده در گویش دارت) وجود داراست.
 
همینطور بخوانید: لیست کتاب یادگرفتن فریمورک flutter
 
تفاوت فلاتر و کاتلین چیست؟
فلاتر و کاتلین دو فناوری دوستداشتنی برای پیشرفت نرم افزار های تلفن همراه می باشند. فلاتر یک فریمورک کراس پلتفرم میباشد که از لهجه نرم‌افزار نویسی دارت به کار گیری می نماید. کاتلین یک لهجه اپلیکیشن نویسی امروزی و شی گرا میباشد که بر شالوده جاوا ایجاد شده است. پس در سود فلاتر یک فریمورک میباشد، در حالی که کاتلین یک گویش نرم‌افزار نویسی میباشد. این تفاوت اساسی این دو فناوری میباشد و تأثیر متعددی بر روش به کارگیری از آن ها داراست. درخصوص فلاتر و کاتلین، این بدان معناست که فلاتر برای ساخت و ساز رابط کاربری (UI) به کار گیری میشود، در حالی که کاتلین برای تایپ کردن تک تک کد اپلیکیشن به کار گیری می‌شود.
 
در صورتی میخواهید یک نرم افزار گوشی کراس پلتفرم ساخت و ساز فرمایید، اموزش فلاتر یک مورد خوب میباشد. این به شما قابلیت و امکان میدهد یک توشه کد بنویسید و آن را برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS کامپایل فرمائید.
 

دو شیوه مهم برای استارت فعالیت با React Native

 
دو شیوه مهم برای استارت فعالیت با React Native
برای فراگیری استارت فعالیت با React Native، دو رویه مهم پیش رو دارید:
 
۱. طرز نخستین: استعمال از Expo Go (شیوه پیشنهادی برای جدید‌امور)
Expo Go معمولی‌ترین و سریع‌ترین رویکرد برای یادگیری React Native و ایجاد کرد نرم افزار میباشد، به خصوص در‌حالتی که مبتدی و تازه کار می باشید یا این که به ابزارهای بدون نقص بسط مستقر نیاز ندارید. این طریق نیازی به نصب ری اکت نیتیو به طور دستی طراحی اپلیکیشن در مشهد  و غامض ندارد.
 
مزایای این طریق 
 
فعال سازی فوق‌العاده سهل: نیازی به تنظیمات غامض Xcode یا این که Android Studio وجود ندارد.
آزمایش سریع: می توانید نرم افزار خویش را مستقیماً روی موبایل هوشمندتان با کپی یک QR کد آزمایش نمایید.
عدم نیاز به علم ساکن: تمرکز بدون نقص روی کد جاوا اسکریپت خواهد بود.
پروسه فعال‌ساز‌ی با Expo Go:
 
نصب Expo CLI: با به کارگیری از npm یا این که Yarn فرمان ذیل را در ترمینال خویش ایفا فرمایید:
npm install -g expo-cli
یا این که
 
yarn global add expo-cli
ساخت یک پروژه تازه: اکنون یک پروژه تازه Expo تولید فرمایید:
expo init MyFirstReactNativeApp
در زمان پروسه، یک پوسته (template) را گزینش فرمایید. blank برای استارت معمولی‌ترین مورد میباشد.
 
اجرای پروژه: وارد دایرکتوری پروژه گردید و آن را جاری ساختن نمایید:
cd MyFirstReactNativeApp
npm start
یا این که
 
yarn start
این فرمان یک سرور پیشرفت راه اندازی می‌نماید و یک QR کد در ترمینال اکران میدهد.
 
آزمایش روی دستگاه: نرم افزار Expo Go را از App Store (برای iOS) یا این که Google Play Store (برای اندروید) روی موبایل هوشمند خویش دانلود فرمایید. بعد، QR کد اکران داده گردیده در ترمینال را با نرم افزار Expo Go نسخه برداری نمایید تا نرم افزار شما روی موبایل اعمال خواهد شد!
۲. شیوه دوم: به کار گیری از React Native CLI (برای پیشرفت توسعه یافته‌خیس)
این طریق برای پروژه‌هایی مطلوب میباشد که نیاز به دسترسی عمیق‌خیس به خصوصیت‌های ساکن، یا این که به کار گیری از کتابخانه‌هایی دارا‌هستند که با Expo سازگار نیستند. نصب React Native با این شیوه بغرنج‌خیس میباشد و نیاز به تنظیمات‌های مستقر (JDK, Android Studio, Xcode) داراست.
 
مزایا:
 
دسترسی بی نقص به قابلیت و امکان‌های مستقر: می توانید هر ماژول ساکن را به پروژه خویش اضافه فرمائید.
در دست گرفتن بیشتر: در اختیار گرفتن بی نقص بر روی روند بیلد و پیکربندی مستقر دارید.
پروسه فعال سازی با React Native CLI:
 
نصب ابزارهای توسعه و گسترش ساکن:
برای اندروید: Android Studio را نصب نمائید. بعداز نصب، Android SDK را تنظیمات کرده و متغیرهای محیطی PATH را برای ANDROID_HOME و ابزارهای SDK تهیه فرمایید.
برای iOS (صرفا مک): Xcode را نصب نمایید. همینطور ابزارهای خط دستور Xcode را نیز نصب فرمایید: xcode-select --install
نصب React Native CLI: برخلاف Expo CLI، React Native CLI نیازی به نصب سراسری ندارد. شما آن را تحت عنوان بخشی از پروژه تازه خویش استعمال میکنید.
ساخت یک پروژه نو: با استعمال از فرمان npx react-native یک پروژه نو ساخت نمائید:
npx react-native init MyAwesomeApp
npx به شما قابلیت می دهد فارغ از نصب سراسری، پکیج‌های npm را جاری ساختن نمائید.
 
اجرای پروژه: وارد دایرکتوری پروژه گردید:
cd MyAwesomeApp
برای اندروید: مطمئن گردید که یک مشابه‌ساز اندروید در حالا اعمال دارید یا این که یک دستگاه اندروید به کامپیوترتان وصل میباشد، بعد جاری ساختن فرمایید:
npm run android
یا این که
 
yarn android
برای iOS (صرفا مک): مطمئن گردید که یک مشابه‌ساز iOS در هم اکنون انجام دارید یا این که یک دستگاه iOS به کامپیوترتان وصل میباشد، آنگاه انجام نمائید:
npm run ios
یا این که
 
yarn ios
قدم‌های آتی در یادگرفتن React Native
پس از نصب ری اکت نیتیو و فعال‌سازی پروژه، میتوانید آغاز به کدنویسی نمائید. فولدر مهم نرم افزار شما معمولاً App.js یا این که index.js میباشد.
 
مفاهیم React: با مفاهیم مهم React مانند کامپوننت‌ها (Components)، Props و State آشنا گردید.
کامپوننت‌های React Native: کامپوننت‌های مهم React Native مانند View، Text، Image، StyleSheet و Button را خاطر بگیرید.
استایل‌دهی: طرز استایل‌دهی به کامپوننت‌ها را با به کارگیری از StyleSheet.create بیاموزید.
ناوبری (Navigation): یکی مهم ترین قسمت‌های هر نرم افزار، سیستم ناوبری (مانند React Navigation) میباشد که به شما قابلیت میدهد میان صفحه های گوناگون جابجا گردید.
فراگیری ری اکت نیتیو یک مسیر جالب میباشد. با شکیبایی و تمرین، میتوانید نرم افزار‌های گوشی قدرتمندی بسازید.
 
مقایسه فلاتر و ری اکت نیتیو
در دنیای لبریز سرعت گسترش نرم افزار گوشی، گزینش دربین React Native و Flutter یکی تصمیمات کلیدی برای گسترش‌دهندگان و حصول‌وکارها میباشد. هر دو کادر‌ورک به شما قابلیت می دهند نرم افزار‌های کراس‌پلتفرم (قابل انجام روی iOS و اندروید) بسازید، البته رویکردها، مزایا و معایب خاص خویش را دارا‌هستند.
 
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد